Google Adsense

19 January 2011

有錢為大

        呢個世界係咪有錢大晒,絕對係,點解咁講呢,以INTEL為例子,一年研發支出係50億美元,換算為港元即約400億港元,400億港元可以做什麼呢,例如買下差不多一家青島啤酒,或者是六家佐丹奴,不好意思,這只不過是一年研發成本,INTEL幾乎每年都投入同等漸進的成本來開發芯片,簡單來講呢部份營運支出或隱性價值可以買下好多家青啤或者佐丹奴,如此看來其實港股真的並不算什麼,人家只要其中一項支出已經可以把大多數港股歸為旗下了。

        但你會說如果他不作研發支出就會被對手淘汱,事實也許會如此,但我只是在此一個引論罷了,要數風流資本家,不得不提華潤,當年雪花啤圍攻西川藍劍啤,用的就是以本傷人的技法,如何呢,我簡單講講,初期雪花和藍劍啤談收購,藍劍倚重自己是西川地頭蛇不賣帳,於是兩軍開火,藍劍照舊,雪花就幾乎割喉式傾銷,低於成本價發售,你要知道消費者見到平野老虎要試,一試又可以喝,又比藍劍便宜很多,初期還好,日子一久,藍劍發現銷售量大不如前,正如啤酒行業是靠量來為生的,先量後質的企業,藍劍這下如何打下去呢,人家華潤有的是錢,錢不夠可以到資本巿場配股抽水,藍劍只能問股東拿錢,一個股東又怎能與世界匹敵,所以最後藍劍死死氣地被雪花收購了。雖然這一仗可以是雙方都處於損失的局面,雙輸但亦體現了助擁巨資超屈機的一個典型特晶,哦,原來買股要買龍頭都係事出有因的。

        都係個句話,有錢大晒,一個行業只要你玩晒,你根本唔愁無錢賺,有時候暫時性的虧損不是問題,只要能有長遠價值,唔死就可以了,以前香港方向報和生果報,靠的也是這一條法門,錢多其他報紙又吹佢唔漲,你賣得貴過佢地又無人睇你,賣得平你又自己打死自己,嬲嬲地不如摺埋返屋企飲啤酒算,結果表面慘勝實際風光了,成行幾乎比佢地玩晒咁滯。這些屈機例子將來會繼續發生,問題係你買了屈機企業還是被屈的企業就見人見智了,比我我死都選擇屈人機個個,被屈個個只有被強姦的份兒,無得選擇。我唔想比人姦,你想唔想呀?

No comments: