Google Adsense

23 February 2011

三流公司

        今日去見左一間公司,講完我都唔知做乜既,總之都係一句sell字,講晒,間公司係做物流,點解叫三流公司,其實所有野都係三條流決定一切,即係物流、現金流和信息流,你是旦無一樣你生意都無得做。講講下咁樣又可以上一堂課,三個流之中,幾本上互相緊扣,又互相影響,信息流係靈魂,物流和現金流之間就好似神思交匯一樣微妙,明唔明呀各位,唔明唔緊要,等我再講明一點吧。

        物流即係將貨物或服務送到消費者手裏,好似好簡單,實際上係講求時間與過程的一種結合,例如一支紅酒,由酒莊送到我地手裏面,真係唔單止坐船坐車咁簡單,係運輸過程之中既存放以及存儲條件的不同,都可能產生不同的結果,所以物流做得好,所有野都事半功倍。

        現金流其實又可以講係財務流,即係錢如果來如何去,通常三軍未動糧草先行就岩架啦,即係最好你貨未出比人就收錢先,最fit當然係咁啦,但有時你可能會求做生意而糧草比人食晒都未收到錢,亦唔出奇,不過如果係呢種情況之下,最好嚴格地視乎你既客戶情況,以及自己係數期之內有冇足夠彈藥生存落去,不然你全部流動現金蟹晒係同一個客戶身上,到時你投降個時,無人可憐你,你既客戶亦可以大條道理要求你八折或者七五折還款,到時你利潤又無,期間裏面出現既機會都無埋,真係可以謂之雙失。

        講埋信息流,點解我會話係靈魂呢,好簡單,就算你以上兩個流都做得好好,但你信息唔靈通,鬼有人知你係到做乜野生意,無生意你物流或財務做得幾好都無用,所以靈魂係好重要,咁點解決信息問題呢,Let your customer know,就係咁,點先可以比人知,亦有兩種情況,一種係人地已經知道想要乜,另一種係佢都唔知自己想要乜但其實係要既,前一種情況好簡單,其實係一個問一個答,就closed,後一種情況係你可以反問佢係咪想要這個或那個呀的一個過程,問到佢岩為止。除非你間公司既產品係人都想要,而你又係獨巿,否則幾乎你每日都要煩住去promote你自己,等於派傳單咁,人地見到你都覺得煩,但有需要既人見到你就好似神仙一樣,真係好奇妙。

        講完三個流,篇幅都差唔多,總括一句,創業或者守業就係要不斷優化呢三個流,通常生意失敗都係信息流做得唔好,也有些信息流做得好好但衰係現金流到,呢種我叫做有前無後打死罷就,唔可以咁,我地做事要有要求一點,要有前又有後,打得又睇得咁先係掂。

No comments: